PS3 Fanboy

Eftersom PlayStation 3 är större än livet självt.

Sony Sverige ger Little Big Planet barnspelsstämpeln november 5, 2008

Filed under: wtf — swefanboy @ 11:04
Tags: , ,

littlebigplanet4


Vad är det för jävla röst de använder?


Dagens Media visar idag Sony Sveriges reklamfilm för Little Big Planet och jag kan bara fråga mig hur det kommer sig att de valde att ge Jambareklamkillen ett manus ursprungligen tänkt för Pettson & Findus?


Jag har försökt att embedda den här, men Dagens Media ger inte den möjligheten (tänker inte gå in på hur skumt det också är) så ni får surfa dit och kika själva.


Är det inte beklämmande att man istället för att promota det som ett familjespel, ett spel som bevisligen tilltalar alla från hardcorespelare till rena nybörjare och ett spel som är menat att vara en kreativ smältdegel så ger man nu de som ser reklamen intrycket att det är ett barnspel där man tultar runt i ett bulligt landskap och leker.


Ni kan inte vara så här dåliga! Det går bara inte. Det är för tusan att kreativt spel – gör något kreativt!

 

3 Responses to “Sony Sverige ger Little Big Planet barnspelsstämpeln”

  1. […] Little big planet, reklam, sony Så jag lackade lite på svenska Sonys ruttna reklam för LBP tidigare idag. Men blir världen verkligen en bättre plats om alla bara klagar? Knappast. Därför kommer här […]

  2. Nilsko Says:

    Detta är det sämsta jag sett, någonsin.

  3. […] Att Sony Sverige lider brist på bra idéer är måhända ingen nyhet men att de kan göra en så katastrofal TV-reklam för LBP innebär ett nytt lågvattenmärke. Måste man verkligen ha en berättarröst överhuvudtaget? […]


Lämna en kommentar